Potenziale einer praxistheoretischen Perspektive auf die Lehrpersonenbildung
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2018
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04B - Conference paper
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Praktiken und Orientierungen in der Lehrerbildung. Potentiale und Grenzen der Professionalisierung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
81-92
Patent number
Publisher / Publishing institution
Klinkhardt
Place of publication / Event location
Bad Heilbrunn
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Jahrestagung der Kommission Professionsforschung und Lehrerbildung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft 2017
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
LEONHARD, Tobias, 2018. Potenziale einer praxistheoretischen Perspektive auf die Lehrpersonenbildung. In: Tobias LEONHARD, Julia KOSINÁR und Christian REINTJES (Hrsg.), Praktiken und Orientierungen in der Lehrerbildung. Potentiale und Grenzen der Professionalisierung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. 2018. S. 81–92. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/31018