What keeps corporate volunteers engaged: Extending the volunteer work design model with self-determination theory insights

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Business Ethics
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
160
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
693–712
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Berlin
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This study explores the factors explaining why employees internalize a volunteer identity in a corporate context. We do so by empirically testing Grant's volunteer work design model with a sample of 619 employees involved in CV programs, and by comparing its relevance with an alternative, extended model relying on insights from self-determination theory. We show that employees are more likely to internalize a volunteer identity if they can choose what cause to engage for and if they feel that the projects they participate in are meaningful.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1573-0697
0167-4544
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
Schie, S. v., Gautier, A., Pache, A.-C., & Güntert, S. (2018). What keeps corporate volunteers engaged: Extending the volunteer work design model with self-determination theory insights. Journal of Business Ethics, 160, 693–712. https://doi.org/10.1007/s10551-018-3926-y