What keeps corporate volunteers engaged: Extending the volunteer work design model with self-determination theory insights
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Business Ethics
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
160
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
693–712
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Berlin
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This study explores the factors explaining why employees internalize a volunteer identity in a corporate context. We do so by empirically testing Grant's volunteer work design model with a sample of 619 employees involved in CV programs, and by comparing its relevance with an alternative, extended model relying on insights from self-determination theory. We show that employees are more likely to internalize a volunteer identity if they can choose what cause to engage for and if they feel that the projects they participate in are meaningful.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1573-0697
0167-4544
0167-4544
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
SCHIE, Susan van, Arthur GAUTIER, Anne-Claire PACHE und Stefan GÜNTERT, 2018. What keeps corporate volunteers engaged: Extending the volunteer work design model with self-determination theory insights. Journal of Business Ethics. 2018. Bd. 160, S. 693–712. DOI 10.1007/s10551-018-3926-y. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42318