Cum On Feel the Noize
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2012
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Continent
Themenheft
Varve
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2
Ausgabe / Nummer
1
Seiten / Dauer
56-58
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Continent
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
As someone who’s knowledge of “art” mostly began with the domestic (Western) and Japanese punk and noise scenes of the late 80’s and early 90’s, practices and theories of noise fall rather close to my heart. It is peeking into the esoteric enclaves of weird music and noise that helped me understand what I think I might like art to be: A way of learning about the world through perturbation—exploration by incitement and speculation of possible conditions. What I have always loved about artistic investigations influenced by noisy aesthetics or sensibilities is that they can be simultaneously transcendent and absurd, amusing and revelatory, singular and pluralistic, mindless and intensely penetrating. The provocative friction that noise brings to bear on aesthetic experience, artistic practice, and “the” Art World acts as a kind of impulse response, proposing new energies while revealing underlying structure; noise signals are a simultaneous synthesis and analysis of spaces, subjects and relations.
Schlagwörter
art, music, aesthetics
Fachgebiet (DDC)
700 - Künste und Unterhaltung
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2159-9920
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Zitation
ALLEN, Jamie, 2012. Cum On Feel the Noize. Continent. 2012. Bd. 2, Nr. 1, S. 56–58. DOI 10.26041/fhnw-4667. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4667