Assessment of singing in the lower secondary school – a qualitative interview study
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
18.07.2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Online
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The presentation will introduce an interview study among German-speaking music teachers that explores their perspectives on singing instruction. Earl's (2013) concept of assessment for, as, and of learning is used as the focus of inquiry to examine the collected data on singing instruction. In addition, poorly received studies from the English-speaking area (Cooksey, 2000; Ashley, 2015; Gackle, 2019; Welch, 2019; Harrison & Williams, 2019; Freer, 2020) are used to frame the central challenge of singing at the lower secondary school.
Schlagwörter
Assessment, Singing, Lower Secondary School, Music
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
35th ISME World Conference 2022
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
17.07.2022
Enddatum der Konferenz
22.07.2022
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
IMTHURN, Gabriel, 2022. Assessment of singing in the lower secondary school – a qualitative interview study. 35th ISME World Conference 2022. Online. 18 Juli 2022. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33764