What if applicants knew how personality tests are scored? A minimal intervention study

Vorschaubild
Autor:innen
Lüscher Mathieu, Peter
König, Cornelius J.
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2017
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Personnel Psychology
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
16
Ausgabe / Nummer
4
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hogrefe
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Having access to information on personality tests might make faking of personality tests easier because applicants are not hindered by incorrect assumptions about the scoring. Thus, this experiment tests whether very briefly telling applicants how personality tests are scored affects faking. Management assistants (N = 187), asked to imagine themselves as job applicants, were either informed about the scoring key or were given no information before filling out a Big Five personality test. Results revealed that this minimal manipulation increased faking. This finding supports the notion that applicants often incorrectly assume that scoring procedures are overly complex and gives practitioners additional reasons to worry about more future faking.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1866-5888
2190-5150
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Pre-Print im Druck
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
JANSEN, Anne, Peter LÜSCHER MATHIEU und Cornelius J. KÖNIG, 2017. What if applicants knew how personality tests are scored? A minimal intervention study. Journal of Personnel Psychology. 2017. Bd. 16, Nr. 4. DOI 10.1027/1866-5888/a000183. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-947