Lernaufgaben zur Förderung motorischer Basiskompetenzen in der Eingangsstufe
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
11/2024
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Motorische Basiskompetenzen. Konstrukt, Forschungsstand und Anwendung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Bildung und Sport. Schriftenreihe des Centrums für Bildungsforschung im Sport (CeBiS)
Series number
28
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
247-261
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer VS
Place of publication / Event location
Wiesbaden
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Der Beitrag präsentiert Lernaufgaben zur Förderung motorischer Basiskompenzen in Zyklus 1 sowie ein sportdidaktisches Rahmenmodell.
Keywords
Motorische Basiskompetenzen, Sportdidaktik, Zyklus 1
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-658-45758-7
978-3-658-45759-4
978-3-658-45759-4
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
Kühnis, J., Steinmann, P., Gramespacher, E., & Ferrari, I. (2024). Lernaufgaben zur Förderung motorischer Basiskompetenzen in der Eingangsstufe. In C. Herrmann, F. Ennigkeit, & H. Seelig (eds.), Motorische Basiskompetenzen. Konstrukt, Forschungsstand und Anwendung (pp. 247–261). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-45759-4_13