Training in Immersive Virtual Reality: A Short Review of Presumptions and the Contextual Interference Effect

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
03.04.2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Ahram, Tareq
Taiar, Redha
Gremeaux-Bader, Vincent
Aminian, Kamiar
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
International Conference on Human Interaction and Emerging Technologies: Human Interaction, Emerging Technologies and Future Applications II
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Advances in Intelligent Systems and Computing
Reihennummer
1152
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
328-333
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Switzerland
Auflage
1
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The increase of shipped consumer immersive virtual reality (IVR) up to 6 million units in 2019 shows the increasing popularity of this medium. Invests of 8 billion dollars are anticipated in the next five years for the training sector. With the development the question arise, what effects and advantages can be expected using IVR in human training? This paper reviews three important areas, when it comes to the design of immersive virtual reality trainings: 1. cognitive load, 2. spatial imagination and the contextual interference effect.
Schlagwörter
Immersive virtual reality training, Contextual interference effect, Training design
Fachgebiet (DDC)
150 - Psychologie
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
23.04.2020
Enddatum der Konferenz
25.04.2020
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-44267-5
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
CHRIST, Oliver, Cyrill ZIEGLER, Andreas HIRSCHI, Rosina GENOVESE und Andreas PAPAGEORGIOU, 2020. Training in Immersive Virtual Reality: A Short Review of Presumptions and the Contextual Interference Effect. In: Tareq AHRAM, Redha TAIAR, Vincent GREMEAUX-BADER und Kamiar AMINIAN (Hrsg.), International Conference on Human Interaction and Emerging Technologies: Human Interaction, Emerging Technologies and Future Applications II. Switzerland: Springer. 3 April 2020. S. 328–333. Advances in Intelligent Systems and Computing, 1152. ISBN 978-3-030-44267-5. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3590