Schulen sind Hyper-Kooperationsstätten
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
2022
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Das Heft
Special issue
Kooperation im Bildungsbereich
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
7
Pages / Duration
8-13
Patent number
Publisher / Publishing institution
Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Place of publication / Event location
Windisch
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
In Schulen finden vielfältige Kooperationen statt - auf verschiedenen Stufen, zwischen unterschiedlichen Akteur*innen, in diversen Formen. Doch was sind überhaupt die Merkmale von Kooperation? Wie gelingt die Zusammenarbeit? Wo gibt es Entwicklungspotenzial? Und welchen Einfluss hat die Digitalisierung? Géraldine Eliasson, Michele Eschelmüller und Albert Vollmer erörtern diese Fragen im Gespräch.
Keywords
Kooperation, Schule, Bildungsbereich
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2624-8824
2624-8832
2624-8832
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Green
Citation
Vollmer, A., Eschelmüller, M., & Eliasson, G. (2022). Schulen sind Hyper-Kooperationsstätten. Das Heft, 7, 8–13. https://doi.org/10.26041/fhnw-4771