Navigating Parenthood and Academia: Understanding the FHNW Student Parent Experience
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW, Brugg
Zusammenfassung
Higher education, while a ‘safe space’ for some, transforms into a complex landscape filled with considerable challenges for many parents. This thesis aims to make the FHNW student parents experience more salient: (1) by exploring their experiences and challenges, providing a foundational understanding; (2) by investigating their support needs; and (3) by proposing potential support mechanisms that the FHNW could implement to accommodate student parents more appropriately, addressing both their needs and the deficiencies in current support structures.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Würmli, M., & Eggimann, K. (2023). Navigating Parenthood and Academia: Understanding the FHNW Student Parent Experience [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48813