Bildung und Kompetenz - Zur Kritik pädagogischer Praktiken durch Foucaults Machtanalytik

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Herrmann, Katharina
Pawlewicz, Susanne
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Stock, Michaela
Schlögl, Peter
Schmid, Kurt
Moser, Daniela
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Kompetent - wofür? Life-Skills - Beruflichkeit - Persönlichkeitsbildung. Beiträge zur Berufsbildungsforschung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Innovationen in der Berufsbildung
Series number
9
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
162-176
Patent number
Publisher / Publishing institution
StudienVerlag
Place of publication / Event location
Innsbruck
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
4. Österreichische Konferenz für Berufsbildungsforschung 2014
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-7065-5400-8
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
Herrmann, K., Klingovsky, U., & Pawlewicz, S. (2015). Bildung und Kompetenz - Zur Kritik pädagogischer Praktiken durch Foucaults Machtanalytik. In M. Stock, P. Schlögl, K. Schmid, & D. Moser (eds.), Kompetent - wofür? Life-Skills - Beruflichkeit - Persönlichkeitsbildung. Beiträge zur Berufsbildungsforschung (pp. 162–176). StudienVerlag. http://hdl.handle.net/11654/12286