Teachers involved in school improvement. Analyzing mediating mechanisms of teachers’ boundary-crossing activities between leadership perception and teacher involvement

Vorschaubild
Autor:innen
Rechsteiner, Beat
Compagnoni, Miriam
Schäfer, Lisa Maria
Rickenbacher, Ariane
Maag Merki, Katharina
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
08/2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Teaching and Teacher Education
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
116
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
1-13
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Amsterdam
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Teachers are drivers for change in school improvement. However, not all teachers participate in further developing schools' educational practice. This study aimed to understand conditional factors in teachers' involvement. To this end, we analyzed teachers' leadership perception and boundary-crossing activities aimed at increasing professional capital. Structural equation modeling analyses based on a sample of N ¼ 1232 teachers at N ¼ 59 schools indicated partial mediations of cognitive and social boundarycrossing activities on the relationship between leadership perception and involvement. This study contributes to the literature by illuminating the potential of teachers’ activities to enhance professional capital for school improvement.
Schlagwörter
Teacher involvement, Professional development, School improvement, Teacher participation, Leadership role, Boundary crossing
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1879-2480
0742-051X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Hybrid
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/'
Zitation
RECHSTEINER, Beat, Miriam COMPAGNONI, Andrea WULLSCHLEGER, Lisa Maria SCHÄFER, Ariane RICKENBACHER und Katharina MAAG MERKI, 2022. Teachers involved in school improvement. Analyzing mediating mechanisms of teachers’ boundary-crossing activities between leadership perception and teacher involvement. Teaching and Teacher Education. August 2022. Bd. 116, Nr. 2, S. 1–13. DOI 10.1016/j.tate.2022.103774. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4603

Versionsgeschichte

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
VersionDatumZusammenfassung
2*
2023-02-06 14:26:06
Lizenz
2023-01-26 07:02:35
* Ausgewählte Version