Marketingkonzept Swiss Triathon

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2020
Typ of student thesis
Bachelor
Course of study
Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Place of publication / Event location
Olten
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Swiss Triathlon, Ittigen
Abstract
Obwohl Triathlon in der Schweiz dank Athletinnen, wie Nicola Spirig oder Daniela Ryf, immer wieder mediale Präsenz erhält, zählt er zu den Randsportarten. So stellt sich auch der Verband Swiss Triathlon der Herausforderung auf sich aufmerksam zu machen und so Fans und Unternehmen für Sponsorings zu erreichen. Ziel dieser Arbeit ist es daher, die Kommunikationskanäle von Swiss Triathlon zu optimieren, damit Mitglieder, Sponsorinnen und Sponsoren sowie Swiss Triathlon davon profitieren.
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Schwab, S. (2020). Marketingkonzept Swiss Triathon [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/39743