Teaching Agile Software Development at University Level
Dateien
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
12/2013
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
IMVS Fokus Report
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
7
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
15-20
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Several recent surveys show that agile methodologies like Scrum, Extreme Programming and Kanban have been successfully adopted by many companies for software development. However, the same surveys show that only few of the agile practices are applied consequently and thoroughly. This is to a great extent due to the lack of skilled personnel. In this paper we propose a more holistic approach for teaching agile software development, in which the required agile practices and values are not only integrated theoretically into our courses but also practically applied. The proposed concept was realized in a new a course at Zurich University of Applied Sciences during 2012. The evaluation shows very encouraging results.
Schlagwörter
teaching agile software development, course concept, evaluation results
Fachgebiet (DDC)
004 - Computer Wissenschaften, Internet
600 - Technik
600 - Technik
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2296-4169
1662-2014
1662-2014
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KROPP, Martin und Andreas MEIER, 2013. Teaching Agile Software Development at University Level. IMVS Fokus Report. Dezember 2013. Bd. 7, S. 15–20. DOI 10.26041/fhnw-626. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-626