Schule: Ein umkämpfter Raum
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2025
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulpraxis
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
25
Issue / Number
1
Pages / Duration
8-9
Patent number
Publisher / Publishing institution
Bildung Bern
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Luca Preite spricht über Macht im Schulalltag und deren ungleiche Verteilung. Warum Konflikte in den Unterricht gehören und wie Lehrpersonen mit der ihnen zugeteilten Macht umgehen können, lesen Sie im Interview.
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
0258-9915
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Green
Citation
Massa, C., & Preite, L. (2025). Schule: Ein umkämpfter Raum. Schulpraxis, 25(1), 8–9. https://doi.org/10.26041/fhnw-12408