Förderung von Bildungssprache durch Philosophieren mit Kindern. Interdisziplinäre Betrachtungen aus linguistischer, deutschdidaktischer und erziehungswissenschaftlicher Perspektive

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Amberg, Lucia
Dütsch, Thomas
Hildebrandt, Elke
Vogt, Franziska
Wannack, Evelyne
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Perspektiven und Potentiale der Schuleingangsstufe
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
233-249
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
400 - Sprache, Linguistik
100 - Philosophie
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
GYGER, Mathilde, Britta JUSKA-BACHER, Christoph BUCHS und Christine KÜNZLI, 2015. Förderung von Bildungssprache durch Philosophieren mit Kindern. Interdisziplinäre Betrachtungen aus linguistischer, deutschdidaktischer und erziehungswissenschaftlicher Perspektive. In: Charlotte MÜLLER, Lucia AMBERG, Thomas DÜTSCH, Elke HILDEBRANDT, Franziska VOGT und Evelyne WANNACK (Hrsg.), Perspektiven und Potentiale der Schuleingangsstufe. Münster: Waxmann. S. 233–249. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/11003