Mit Datenanalyse und Visualisierungen etwas Neues über das Lernen lernen

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
24.09.2014
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Netzwoche
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
29-30
Patent number
Publisher / Publishing institution
Netzmedien
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Learning Analytics ist ein aktueller Trend, der einhergeht mit der Entwicklung im Big-Data-Bereich. Das Erheben und Analysieren von Daten in Online-Lernumgebungen soll helfen, neue Einblicke in Lernprozesse zu erhalten sowie die Wissensvermittlung zu verbessern.
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1424-2397
Language
German
Created during FHNW affiliation
Unknown
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Jäger, J. (2014, September 24). Mit Datenanalyse und Visualisierungen etwas Neues über das Lernen lernen. Netzwoche, 29–30. https://doi.org/10.26041/fhnw-13