Modelling Transformation of Corporate Communications in the Digital Age

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Society 5.0 2021. First International Conference, Society 5.0 2021. Virtual event, June 22-24, 2021. Revised selected papers
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
13-25
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This article provides a brief overview on transformative trends in corporate communications based on a literature review. Furthermore, it presents a framework model on how to transform corporate communications in the digital age. The model is based on a grounded theory approach derived in a field study completed in 2015, which claims that more heterarchical structures in corporate communications are needed. In a subsequent project, the model is tested in an ongoing exploratory study. Based on the learnings from the two studies, we suggest a new model on how to organize corporate communications in the digital age. At the center of the new model are written and audio-visual content, created by associates in a collaborative process and supported by the organization.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Society 5.0 - Integrating digital world and real world to resolve challenges in business and society
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
22.06.2021
Enddatum der Konferenz
24.06.2021
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-86760-7
978-3-030-86761-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
GÖLDI, Susan, Corin KRAFT und Jacqueline VITACCO, 2021. Modelling Transformation of Corporate Communications in the Digital Age. In: Aurona GERBER und Knut HINKELMANN (Hrsg.), Society 5.0 2021. First International Conference, Society 5.0 2021. Virtual event, June 22-24, 2021. Revised selected papers. Cham: Springer. 2021. S. 13–25. ISBN 978-3-030-86760-7. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43088