Anstossen, Auslösen, Anfangen. Zur Bedeutung der Einstiegsgestaltung im Bildnerischen Gestalten als Initiierung von kreativen Prozessen

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2025
Typ of student thesis
Master
Course of study
Master of Arts FHNW in Arts and Design Education/Teaching Diploma for Secondary Schools
Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW
Place of publication / Event location
Basel
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Diese Master-Arbeit untersucht das Potential des Anfangens zur Förderung kreativer Arbeitsprozesse im Fach Bildnerisches Gestalten. Grundlage bildet die Verknüpfung verschiedener Strategien zur Kreativitätsförderung mit didaktischen Funktionen von Unterrichtseinstiegen. Die Einstiege werden im Rahmen einer Aktionsforschung erprobt, ausgewertet und reflektiert.
Keywords
Kunstvermittlung, Bildung, Forschung, Kreativität, Künstlerische Strategien
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Meier, S. (2025). Anstossen, Auslösen, Anfangen. Zur Bedeutung der Einstiegsgestaltung im Bildnerischen Gestalten als Initiierung von kreativen Prozessen [Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/53475