Logible: Detecting, Analyzing and Visualizing Behavior Sequences for Investigating Learning Behavior

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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Wichmann, Astrid
Hoppe, H. Ulrich
Rummel, Nikol
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
General Proceedings of the 1st Annual Meeting of the International Society of the Learning Sciences 2021
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
International Society of the Learning Sciences
Verlagsort / Veranstaltungsort
Bochum
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Logible is a highly sensitive web-based interactive tool that automatically detects behavior sequences from raw log files. It further analyzes and visualizes sequences and allows for comparisons of behavior data between different experimental conditions without the use of other software. Logible was developed based on an iterative, exploratory, and rule-based method devised to find meaningful sequences from 92 data sets of students who learned individually or collaboratively with an enhanced video-based environment. The tool is customizable and thus enables researchers to investigate learning behavior with various kinds of sequentially logged interaction data (from web-based video environments, online learning platforms etc.).
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-7373306-0-8
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
RUF, Alessia, Joscha JÄGER, Mario NIEDERHAUSER, Carmen ZAHN und Klaus OPWIS, 2021. Logible: Detecting, Analyzing and Visualizing Behavior Sequences for Investigating Learning Behavior. In: Astrid WICHMANN, H. Ulrich HOPPE und Nikol RUMMEL (Hrsg.), General Proceedings of the 1st Annual Meeting of the International Society of the Learning Sciences 2021. Bochum: International Society of the Learning Sciences. 2021. ISBN 978-1-7373306-0-8. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32645