Increasing student engagement with COIL Padlet

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
HEAd’23 proceedings
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
871-878
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Universitat Politècnica de València
Verlagsort / Veranstaltungsort
Valencia
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Student engagement undoubtedly deserves attention and time of lecturers and researchers. This paper aims to showcase how to increase the engagement of international marketing students with a simple, technology-enhanced course addition based on an online bulletin board (Padlet) collaboration between two universities in different continents. This conceptual paper provides (a) for other educators a case study, detailing the efficient collaboration of two lecturers in different universities for a joint course design; and (b) for researchers some initial data of increased student engagement.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
9th International Conference on Higher Education Advances
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
19.06.2023
Enddatum der Konferenz
22.06.2023
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
MILLER, Barbara Therese, Susan GÖLDI und Meng Hsien (Jenny) LIN, 2023. Increasing student engagement with COIL Padlet. In: HEAd’23 proceedings. Valencia: Universitat Politècnica de València. 2023. S. 871–878. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43421