Praxis vs. Theorie und Rüsens neue Historik
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2013
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Public History Weekly
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
14
Issue / Number
1
Pages / Duration
1-10
Patent number
Publisher / Publishing institution
De Gruyter
Place of publication / Event location
München
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
„Theorie“ ist ein geschichtsdidaktisches Zauberwort zur Professionalisierungsprovokation. Die meisten Studierenden wollen sie nicht und ertragen sie nur widerwillig. Vielen praktizierenden LehrerInnen aller Berufsphasen geht es ebenso, wenn sie ihnen in den seltenen Fortbildungen oder in den (nicht oft gelesenen) geschichtsdidaktischen Texten begegnet.
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2197-6376
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Demantowsky, M. (2013). Praxis vs. Theorie und Rüsens neue Historik. Public History Weekly, 14(1), 1–10. https://doi.org/10.1515/phw-2013-889