Fachhochschule: Analog und Digital im Dialog
No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
06/2018
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
3D-Drucken im Bildungsbereich - Anforderungen und Beispiele
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
satw-Publikation
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
5-6
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schweizerische Akademie der Technischen Wissenschaften (SATW)
Place of publication / Event location
Zürich
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Stefanie Mauroux und Markus Schwander stellen ihr im Rahmen der der Strategischen Initiative EduNat (FHNW) entwickeltes Lehrmittel „formen. 3D-Druck lernen und lehren“ vor.
Keywords
3D-Druck, 3D-Printing, Unterricht, Technisches Gestalten, Bildnerisches Gestalten
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
730 - Plastik, Numismatik, Keramik, Metallkunst
730 - Plastik, Numismatik, Keramik, Metallkunst
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
22.09.2017
Conference end date
23.09.2017
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
SCHWANDER, Markus und Stefanie MAUROUX, 2018. Fachhochschule: Analog und Digital im Dialog. In: Judith MATHEZ (Hrsg.), 3D-Drucken im Bildungsbereich - Anforderungen und Beispiele. Zürich: Schweizerische Akademie der Technischen Wissenschaften (SATW). S. 5–6. satw-Publikation. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/26420