Study & Reparative Reading
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
10.05.2021
Typ of student thesis
Course of study
Type
06 - Presentation
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Ausgehend von ihrem Buch Studium, nicht Kritik wird Lucie Kolb das, Stefano Harney und Fred Moten entlehnte Konzept des Studiums, mit Eve Sedgwick Kosofskys Begriff des reparativen Lesens zusammendenken um über eine Form des kritischen Schreibens nachzudenken, das in der Theorie ist, aber nicht von ihr. Die Veranstaltung ist als Gespräch angelegt, eine gemeinsame Auslegeordnung zu Fragen der Konstruktion des „Ichs“, beim Schreiben, kollektive Praktiken, den Beziehungen zum Gegenstand und dem Spekulativen.
Keywords
Künstlerische Forschung, Künstlerische Wissensproduktion
Subject (DDC)
Event
Rehearsing Research. Vortragsreihe MA Critical Studies, Akademie der bildenden Künste Wien
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Kolb, L. (2021, May 10). Study & Reparative Reading. Rehearsing Research. Vortragsreihe MA Critical Studies, Akademie der bildenden Künste Wien. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33132