Subjektorientiertes Lernen und Lehrern in einer kompetenzorientierten Unterrichtskonzeption

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Wespi, Claudia
Author (Corporation)
Publication date
01.09.2014
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Haushalt in Bildung & Forschung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
3
Issue / Number
3
Pages / Duration
54-74
Patent number
Publisher / Publishing institution
Barbara Budrich
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Im Artikel wird dargelegt, wie subjektorientiertes Lernen und kompetenzorientierter Unterricht zusammenhängen.
Keywords
Lebensweltorientierung, erkenntnisorientierer Unterricht
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2193-8806
2196-1662
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Senn, C., & Wespi, C. (2014). Subjektorientiertes Lernen und Lehrern in einer kompetenzorientierten Unterrichtskonzeption. Haushalt in Bildung & Forschung, 3(3), 54–74. https://doi.org/10.26041/fhnw-918