Kriterien für die Wahl des Sachfachs in der Zielsprache
Loading...
Authors
Schlemminger, Gerald
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04B - Conference paper
Editors
Ricci Garotti, Frederica
Zanin, Renata
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Internationale Deutschlehrertagung 2013
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Aufgaben-, Handlungs- und Inhaltsorientiertes Lernen (CLIL)
Series number
9
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
195-207
Patent number
Publisher / Publishing institution
bu,press
Place of publication / Event location
Bolzano
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Ziel dieses Artikels ist es, überblicksartig die wichtigsten didaktischen und methodischen Unterschiede der Schulfächer zu kennen, die immersiv/bilingual in der L2 unterrichtet werden sollen. Ausgehend von sog. Entwicklungsachsen werden die Vor- und Nachteile von relevanten Sachfächern für den zielsprachigen CLIL/EMILE Unterricht erklärt und kritisch beleuchtet.
Keywords
Bilingualer oder CLIL/EMILE Unterricht, Didaktik, Lehrpersonenaus- und Weiterbildung
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
07.2013
Conference end date
08.2013
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
Schlemminger, G., & Le Pape Racine, C. (2016). Kriterien für die Wahl des Sachfachs in der Zielsprache. In F. Ricci Garotti & R. Zanin (eds.), Internationale Deutschlehrertagung 2013 (pp. 195–207). bu,press. http://hdl.handle.net/11654/24251