Branded for survival: naming effects on the life expectancy of new companies

Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Marketing, Zeitschrift fur Forschung und Praxis
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
44
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
44-58
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Beck
Verlagsort / Veranstaltungsort
München
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Companies have short lives – most start-ups are no longer in business ten years after their foundation. Numerous studies have investigated the factors that have a life-prolonging effect. What has been ignored so far is the influence of the company name. It is one of the very first marketing activities, indispensable for registration, for finding investors, and for addressing customers, and it is also the most persistent element of corporate branding. Our study of some 1,300 new companies shows higher survival probabilities for firms with explanatory and/or easy to process names. This opens new perspectives for branding research, in which survival analyses have not yet found their way in.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
0344-1369
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Hybrid
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
GÜRTLER, Stefan und Barbara Therese MILLER, 2022. Branded for survival: naming effects on the life expectancy of new companies. Marketing, Zeitschrift fur Forschung und Praxis. 2022. Bd. 44, Nr. 2, S. 44–58. DOI 10.15358/0344-1369-2022-2-44. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-7235