Gesundheit und Selbstregulation in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Sandmeier Rupena, Anita
Author (Corporation)
Publication date
15.10.2020
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Cramer, Colin
König, Johannes
Blömeke, Sigrid
Rothland, Martin
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
123-130
Patent number
Publisher / Publishing institution
Klinkhardt
Place of publication / Event location
Bad Heilbrunn
Edition
1
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Die hohe Autonomie und Flexibilität des Lehrerinnen- und Lehrerberufs bei gleichzeitig offenen und antinomischen Zielen stellen hohe Anforderungen an die Selbstregulationsfähigkeit der Lehrkräfte. Der Beitrag fasst den aktuellen Forschungsstand zur Rolle der Selbstregulation für die Gesundheit im Berufsfeld Schule zusammen und gibt basierend darauf Empfehlungen für die Lehrerinnen- und Lehrerbildung.
Keywords
Selbstregulation, Gesundheit
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-8252-5473-5
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Sandmeier Rupena, A., Mustafic, M., & Krause, A. (2020). Gesundheit und Selbstregulation in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In C. Cramer, J. König, S. Blömeke, & M. Rothland (eds.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung (1 ed., pp. 123–130). Klinkhardt. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/31771