Different implementation variants of the synchronous hybrid setting in continuing education
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Universitat Politècnica de València
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
10th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'24)
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Universitat Politècnica de València
Verlagsort / Veranstaltungsort
Valencia
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The synchronous hybrid setting combines face-to-face and online learning at the same time. This format offers freedom of choice of learning location, which is an advantage for participants in continuing education. However, the implementation of this setting poses some challenges for participants, lecturers, and programme management. The aim of this study is therefore to identify the different ways in which the synchronous hybrid setting can be implemented in continuing education to take advantage of its opportunities and to address its challenges. Based on structured interviews with programme managers from different universities, two main variants of the synchronous hybrid setting and three design conditions were identified. The variants and conditions were evaluated from a learning, teaching, and management perspective. The results show that the benefits and possible risks for stakeholders vary depending on the variant and design condition. Several requirements for a successful implementation of this setting are discussed
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
International Conference on Higher Education Advances (HEAd’24)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
18.06.2024
Enddatum der Konferenz
21.06.2024
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-84-1396-200-9
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Diamond
Zitation
JANSEN, Anne und Timna ROTHER, 2024. Different implementation variants of the synchronous hybrid setting in continuing education. In: Universitat Politècnica de València (Hrsg.), 10th International Conference on Higher Education Advances (HEAd′24). Valencia: Universitat Politècnica de València. 2024. ISBN 978-84-1396-200-9. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-11098