The evaluation of singing as an impossible practice. results from a Swiss research project and a perspective to its transformation through a holistic assessment method

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
13.06.2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Dublin
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In Swiss music education, singing assessment via auditions remains standard, despite reports of its humiliating effects and lack of shared criteria. Based on interviews with secondary music teachers, qualitative content analysis revealed critical weaknesses: misalignment between training (choral teaching) and evaluation, and unclear links between scoring and quality criteria. This raises normative questions about the humaneness of current practices. As an alternative, we propose a framework viewing singing as a learnable skill, centred on developmental rubrics aligned with current standards. By combining diagnostic and performance assessments with authentic tasks, this approach fosters growth, reduces humiliation, and supports holistic skill evaluation.
Schlagwörter
Singing, Music Education, Assessment
Projekt
Veranstaltung
31th EAS Conference. Traditions in transformation
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
12.06.2024
Enddatum der Konferenz
15.06.2024
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Imthurn, G. (2024, June 13). The evaluation of singing as an impossible practice. results from a Swiss research project and a perspective to its transformation through a holistic assessment method. 31th EAS Conference. Traditions in transformation. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/52365