Evaluation von Peer-Education und Peer-Tutoring zur Förderung von Medienkompetenzen

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Author (Corporation)
Publication date
04.10.2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Soziale Sicherheit: CHSS
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
4
Pages / Duration
209-214
Patent number
Publisher / Publishing institution
Bundesamt für Sozialversicherungen
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Das nationale Programm Jugend und Medien unterstützte sieben Projekte, die mit unterschiedlichen Ansätzen Peer-Education/-Tutoring einsetzten, um die Medienkompetenzen bei Jugendlichen zu fördern. Die Ergebnisse der begleitenden Evaluation zeigen, dass die Konzeption und Umsetzung von Peer-Involvement-Methoden anspruchsvoll sowie zeit- und ressourcenintensiv sind. Die Beteiligung Jugendlicher an solchermassen gestalteten Bildungsprozessen erscheint aber zur Förderung von Medienkompetenzen dennoch vielversprechend.
Keywords
Peer Education, Peer Tutoring, Peer Involvement, Medienkompetenzen, Evaluation
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1420-2670
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Steiner, O., Heeg, R., Balleys, C., Lodi, I., & Schnorr, V. (2015, October 4). Evaluation von Peer-Education und Peer-Tutoring zur Förderung von Medienkompetenzen. Soziale Sicherheit: CHSS, 4, 209–214. https://doi.org/10.26041/fhnw-2793