Bridging the digital gender skill-bias: progress and drawbacks
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Glasgow
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Taking a theoretical focus of feminist economics, this paper combines an interdisciplinary approach and a heterodox one to the practical question of curriculum development. Within the Erasmus+ funded project to define a Master program "Gender Quality in Digital Entrepreneurship" the project developed and partly tested an innovative and inclusive master program curriculum, applying innovative gender mainstreaming approaches to equally enable female and male students to deal with digital entrepreneurial challenges. However, to raise attentiveness for the hidden dimensions of gendered structures, or to elaborate solutions to overcome gender inequalities, is still a challenge and an obstacle in paving the way towards a higher participation rate of women in tapping digital business opportunities.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
28th IAFFE Annual Conference 2019
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
27.06.2019
Enddatum der Konferenz
29.06.2019
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
EISENBART, Barbara, Andrea GRISOLD und Heike WIESNER, 2019. Bridging the digital gender skill-bias: progress and drawbacks. 28th IAFFE Annual Conference 2019. Glasgow. 2019. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42542