Entrepreneurship in the Digital Economy: Connecting Resources with an Innovative Platform Business Model
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Recent developments and prime examples such as Amazon, Airbnb and Uber show the enormous power of platform business models that disrupt traditional industries and achieve monopoly positions. Therefore, startups often choose this concept for their business, although this is not a guarantee for success. Using the power of platforms to establish a successful business model is a complicated problem that lies in the focus of this work. The main objectives are to gain in-depth knowledge about business model development, platforms and market research and apply it to develop an innovative idea towards a functional business model. The delivery objects are the requirements for the MVP to close an identified market gap, as well as a pitch deck to attract investors in the seeding phase....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GRÜNER, Peter, 2020. Entrepreneurship in the Digital Economy: Connecting Resources with an Innovative Platform Business Model. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40393