Balanced messaging for experienced laptop consumers
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Jurnal Sosioteknologi
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
20
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
299-311
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Institut Teknologi Bandung
Verlagsort / Veranstaltungsort
Bandung
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This research aims to obtain empirical evidence about the impact of “balanced messaging” (a marketing communication practice where both strengths and weaknesses of a product are communicated to consumers) in marketing communication on consumers’ brand loyalty. With three laptop brands being the subjects and university students in Indonesia being the sample, surveys with an experimental design were conducted. Participants (n = 90) were randomly grouped into those being exposed to product’s strengths only (Group A), product’s weaknesses (Group B), and product’s strengths and weaknesses (Group C) – with 30 participants in each group. Using ANOVA, the results indicate that balanced messaging can be as constructive as imbalanced messaging, which focuses merely on strengths in the context of brand loyalty. With several limitations, this preliminary study is expected to benefit marketers to create fairer marketing communication.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2443-258X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Zitation
PUTRA PRATAMA, Andika, Dhanu Koentoro DJATI, Pujianto CHANDRA und Delfiani TOMASOWA, 2021. Balanced messaging for experienced laptop consumers. Jurnal Sosioteknologi. 2021. Bd. 20, Nr. 3, S. 299–311. DOI 10.5614/sostek.itbj.2021.20.3.2. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-7154