Generierung digitaler Leads im Schweizer Bankensektor durch Social Media Marketing

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2024
Typ of student thesis
Bachelor
Course of study
Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Place of publication / Event location
Basel
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Schweizerisches Finanzinstitut
Abstract
Technologische Entwicklungen im Marketing verändern die Kundenansprache entscheidend. Trotz des bekannten Potenzials von Social Media für die Lead-Generierung scheitern viele Firmen an der Umwandlung von Prospects in qualitativ hochwertige Leads. Ausgehend von dieser Problemstellung untersucht diese Arbeit, wie ein Schweizer Finanzinstitut im Bereich Wealth Management die digitale Lead-Generierung über Events in der Deutschschweiz durch Social Media Marketing optimieren und damit potenzielle Kundschaft effektiv erreichen kann.
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Koller, S. (2024). Generierung digitaler Leads im Schweizer Bankensektor durch Social Media Marketing [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48901