Geschichtstheoretische und -didaktische Überzeugungen von Lehrpersonen. Begriffliche und empirische Annäherungen an ein Fallbeispiel

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
06/2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Buchsteiner, Martin
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Historisches Erzählen und Lernen. Historische, theoretische, empirische und pragmatische Erkundungen
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
159-196
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer VS
Place of publication / Event location
Wiesbaden
Edition
1
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
900 - Geschichte
Project
Event
Tagung "(Historische) Entwicklung historischen Erzählens und Lernens", Hiddensee 2014
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-658-11077-2
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Post-publication review
Open access category
License
Citation
NITSCHE, Martin, 2016. Geschichtstheoretische und -didaktische Überzeugungen von Lehrpersonen. Begriffliche und empirische Annäherungen an ein Fallbeispiel. In: Martin BUCHSTEINER und Martin NITSCHE (Hrsg.), Historisches Erzählen und Lernen. Historische, theoretische, empirische und pragmatische Erkundungen. Wiesbaden: Springer VS. Juni 2016. S. 159–196. ISBN 978-3-658-11077-2. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/24817