Language learning, polylanguaging and speaker perspectives
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Madsen, Lian Malai
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Applied Linguistics Review
Themenheft
Sociolinguistics in a languagised world
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
7
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
305-326
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
De Gruyter
Verlagsort / Veranstaltungsort
Berlin
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This article brings data typical of SLA research and sociolinguistic theorisation together by dis-cussing data from Swiss German university students learning Danish. In some cases, the stu-dents signal investment in and alignment with hybrid language use, but in others the students “polylanguage” from a form-analytic point of view, while the context suggests they orient to an idea of “pure” Danish. In these cases, their hybrid linguistic productions are more likely to be explained by their status as language learners. These observations point to the need for consid-ering repertoire restrictions and learner ambitions in current sociolinguistic conceptualisations of linguistic hybridity.
Schlagwörter
Mehrsprachigkeit, Zweitspracherwerb, Translanguaging, Soziolinguistik
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1868-6311
1868-6303
1868-6303
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
RITZAU, Ursula und Lian Malai MADSEN, 2016. Language learning, polylanguaging and speaker perspectives. Applied Linguistics Review. 2016. Bd. 7, Nr. 3, S. 305–326. DOI 10.1515/applirev-2016-0013. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/45980