Schulische Früherkennung und Frühintervention weiterdenken

Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
12/2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
SuchtMagazin
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2015
Issue / Number
6
Pages / Duration
29-32
Patent number
Publisher / Publishing institution
Infodrog
Place of publication / Event location
Bern
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Spezifische Voraussetzungen und Ressourcen der Schule sind in den bisher skizzierten Konzeptionen der Früherkennung und Frühintervention nicht oder erst ansatzweise eingeflossen. Der Beitrag reflektiert bestehende Konzeptionen der Früherkennung und Frühintervention im Kontext von Schule und Unterricht und macht Vorschläge zur Weiterentwicklung.
Keywords
Früherkennung und Frühintervention, Schule, Unterricht, Settingansatz
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1422-2221
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
HÖGGER, Dominique und Barbara KUNZ-EGLOFF, 2015. Schulische Früherkennung und Frühintervention weiterdenken. SuchtMagazin. Dezember 2015. Bd. 2015, Nr. 6, S. 29–32. DOI 10.26041/fhnw-216. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-216