Lernen begleiten

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
08/2018
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Supervisor
Parent work
Schülerzentriertes Lernen auf der Primarstufe
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Studienband 3. und 4. Semester. Ausbildung - Mentorat Primarstufe
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
16-30
Patent number
Publisher / Publishing institution
Pädagogische Hochschule Luzern
Place of publication / Event location
Luzern
Edition
2
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Im Beitrag "Lernen begleiten" steht die individuelle, passgenaue Lernunterstützung im Fokus, welche basierend auf dem Förderkreislauf und einer guten Beziehung zwischen der Lehrperson und ihren Schülerinnen und Schüler in einem lerförderlichen Dialog sowie ressourcenorientiert erfolgen soll.
Keywords
Lernen begleiten, Lernunterstützung, Lernförderlicher Dialog, Lernförderliches Feedback
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Lüscher, A. D. (2018). Lernen begleiten. In Pädagogische Hochschule Luzern (ed.), Schülerzentriertes Lernen auf der Primarstufe (2 ed., pp. 16–30). Pädagogische Hochschule Luzern. http://hdl.handle.net/11654/27082