Hörkompetenzen sichtbar machen
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
12/2016
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Grundschule Deutsch
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
52
Pages / Duration
7-9
Patent number
Publisher / Publishing institution
Friedrich
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Zuhören ist unsichtbar. Aber wie lässt sich dann feststellen, ob die Kinder das, was sie hören, auch tatsächlich verstehen? Und was sind Hörverstehenskompetenzen überhaupt? Diese Fragen werden hier anhand konkreter Beispiele und Vorschläge erläutert.
Keywords
Hörverstehen, Hörkompetenzen, Hörverstehenskompetenzen, Zuhören, Hören
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Käser-Leisibach, U., & Zingg Stamm, C. (2016, December). Hörkompetenzen sichtbar machen. Grundschule Deutsch, 52, 7–9. http://hdl.handle.net/11654/24813