Culturally responsive pedagogy, Universal Design for Learning, ubiquitous learning, and seamless learning. How these paradigms inform the intentional design of learner-centered online learning environments
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Oh, Kevin
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
02/2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Panconesi, Gianni
Guida, Maria
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Handbook of Research on Teaching with Virtual Environments and AI
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
163-188
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IGI Global
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hershey
Auflage
1
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The purpose of this theoretical chapter is to develop a one-stop checklist that assists educators in providing online teaching grounded in the principles of culturally responsive pedagogy (CRP), Universal Design for Learning (UDL), ubiquitous learning (u-learning), and seamless learning. The authors explore how these paradigms inform the intentional design of learner-centered approaches in online learning environments and what an integrated approach could look like. This chapter will be relevant for faculty in higher education aiming to offer online curricula that emphasize active, collaborative, constructive, authentic, and goal-directed learning.
Schlagwörter
mobile pedagogy, Context-aware learning, Intentional design, meaningful learning, culturally relevant pedagogy, emerging technology, educational technology, Universal Design for Learning, seamless learning, ubiquitous learning, learner-centered online learning
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
004 - Computer Wissenschaften, Internet
004 - Computer Wissenschaften, Internet
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-79987-638-0
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
NUSSLI, Natalie und Kevin OH, 2021. Culturally responsive pedagogy, Universal Design for Learning, ubiquitous learning, and seamless learning. How these paradigms inform the intentional design of learner-centered online learning environments. In: Gianni PANCONESI und Maria GUIDA (Hrsg.), Handbook of Research on Teaching with Virtual Environments and AI. 1. Hershey: IGI Global. S. 163–188. ISBN 978-1-79987-638-0. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32277