Aufgabenkulturen in historischer Perspektive: Didaktische Diskurse in den Zeitschriften „Schulpraxis“ und „Neue Schulpraxis“ 1945 bis 2000

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2011
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Keller, Stefan
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Aufgabenkulturen. Fachliche Lernprozesse herausfordern, begleiten, reflektieren
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
62-80
Patent number
Publisher / Publishing institution
Klett Kallmeyer
Place of publication / Event location
Seelze
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Aufgabenkulturen historische Perspektive
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
Hoffmann-Ocon, A., Metz, P., & Oesch, D. (2011). Aufgabenkulturen in historischer Perspektive: Didaktische Diskurse in den Zeitschriften „Schulpraxis“ und „Neue Schulpraxis“ 1945 bis 2000. In S. Keller & U. Bender (eds.), Aufgabenkulturen. Fachliche Lernprozesse herausfordern, begleiten, reflektieren (pp. 62–80). Klett Kallmeyer. http://hdl.handle.net/11654/113