Creating a global second language acquisition classroom using a virtual environment

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
03/2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Marquand, Michelle
White, Stephen
Lakhani, Murtuza Ali
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
The Sixth International Conference on Mobile, Hybrid, and On-line Learning (eLmL)
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
30-36
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IARIA
Verlagsort / Veranstaltungsort
Barcelona
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This study reports on the findings of a case study with English language learners and special education teachers who met in Second Life for conversation practice. The English language learners had a much more positive attitude towards the usability of Second Life for language learners than the special education teachers. Findings suggest that language instructors teaching in a three-dimensional immersive virtual world must be equipped with unique teaching skills. Interaction among conversation partners must be maximized to ensure a successful language learning experience. The lesson design must be carefully planned to take full advantage of the potential of virtual worlds and their relatively authentic and contextualized settings. A virtual world may be conducive to oral fluency enhancement, provided that activities are set up appropriately and there is ample support from the instructor. Extensive challenges inherent to the lesson design and audio quality were identified. Guidelines on how to address these challenges are addressed. These findings will be relevant to other language instructors who plan to use Second Life for oral fluency enhancement.
Schlagwörter
Second Life, virtual worlds, second language acquisition, oral fluency, collaboration, conversation partner
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
eLmL 2014
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
23.03.2014
Enddatum der Konferenz
27.03.2014
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-61208-328-5
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
OH, Kevin und Natalie NUSSLI, 2014. Creating a global second language acquisition classroom using a virtual environment. In: Michelle MARQUAND, Stephen WHITE und Murtuza Ali LAKHANI (Hrsg.), The Sixth International Conference on Mobile, Hybrid, and On-line Learning (eLmL). Barcelona: IARIA. März 2014. S. 30–36. ISBN 978-1-61208-328-5. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23368