A Multi-Method Approach to Capture Quality of Collaborative Group Engagement
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
15.06.2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Montréal
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Multi-method approaches are an emerging trend in CSCL research as they allow to paint a more comprehensive picture of complex group learning processes than using a single method. In this contribution, we combined measures from different data sources to capture the quality of collaborative group engagement (QCGE) in CSCL-groups: QCGE-self-assessments, QCGE-ratings of verbal group communication, and video recorded nonverbal group behaviors. Using different methods of analysis, we visualized, described, and analyzed the data and related the measures to each other. Here, we present results suggesting that measures from different data sources are interrelated: For instance, nonverbal behavior (like nodding the head) is related to high QCGE-ratings of verbal communications. Results are preliminary and show disparities, too. Yet, we conclude that the multi-method approach results in a more comprehensive understanding of QCGE. Feasibility and suitability of the multi-method approach are discussed and conclusions for future research are drawn.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
150 - Psychologie
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Annual Meeting of the International Society of the Learning Sciences ISLS
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
PANETH, Lisa, 2023. A Multi-Method Approach to Capture Quality of Collaborative Group Engagement. Annual Meeting of the International Society of the Learning Sciences ISLS. Montréal. 15 Juni 2023. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/38119