Gender Differences Concerning Pupils’ Beliefs on Teaching Methods and Mathematical Worldviews at Lower Secondary Schools

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2017
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Andrà, Chiara
Brunetto, Daniele
Levenson, Esther
Liljedahl, Peter
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Teaching and Learning in Maths Classrooms: Emerging Themes in Affect-related Research: Teachers’ Beliefs, Students’ Engagement and Social Interaction (Research in Mathematics Education)
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
253-263
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This article documents the development of a questionnaire concerning pupils’ beliefs on teaching methods and mathematical worldviews. A representative poll leaded to some remarkable gender differences that are reported here as a first application of this questionnaire. These differences can be seen in more instructivist and less apply-oriented attitudes of the female group and more constructivist, process- and applied-oriented and less instructivist attitudes of the male group. Additionally, the constructivist and instructivist scales correlate positively only in the male group.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
510 - Mathematik
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GIRNAT, Boris, 2017. Gender Differences Concerning Pupils’ Beliefs on Teaching Methods and Mathematical Worldviews at Lower Secondary Schools. In: Chiara ANDRÀ, Daniele BRUNETTO, Esther LEVENSON und Peter LILJEDAHL (Hrsg.), Teaching and Learning in Maths Classrooms: Emerging Themes in Affect-related Research: Teachers’ Beliefs, Students’ Engagement and Social Interaction (Research in Mathematics Education). Cham: Springer. S. 253–263. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/25420