Lernaufgaben im Geschichtsunterricht und ihr Potential zur Förderung historischer Kompetenzen

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2012
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2
Issue / Number
4
Pages / Duration
142-157
Patent number
Publisher / Publishing institution
Wochenschau Verlag
Place of publication / Event location
Schwalbach
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Empirische Studie zu Aufgabentypen im Geschichtsunterricht auf der Basis von 41 videografierten Geschichtslektionen der Studie "Geschichte und Politik im Unterricht".
Keywords
Lehr-Lern-Forschung, Aufgabenkultur, Videostudie
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2191-0766
2749-487X
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
Waldis Weber, M., Hodel, J., & Fink, N. (2012). Lernaufgaben im Geschichtsunterricht und ihr Potential zur Förderung historischer Kompetenzen. Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften, 2(4), 142–157. http://hdl.handle.net/11654/12322