Target Group Generation Z: Its expectations for attractive vocational apprenticeship positions
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Members of Generation Z are gradually entering the vocational apprenticeship market. However, Generation Z’s work-related preferences are deemed different from the ones of its predecessor generations. For an employer this is crucial to acknowledge and to adjust accordingly, especially when pursuing to make its vocational apprenticeship positions more attractive to Generation Z. Though, still little is known about Generation Z’s work-related preferences. Therefore, the bachelor thesis also pursued to find out more about Generation Z’s preferences in terms of vocational apprenticeship positions.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
FRAUENFELDER, Roma und Michal SCHAUB, 2019. Target Group Generation Z: Its expectations for attractive vocational apprenticeship positions. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40639