'Counter-conscious’ Ways of Life

Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Willats, Stephen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Artwork as Institution
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
5-7
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Brand-New-Life
Verlagsort / Veranstaltungsort
Zürich
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In his opening address to the symposium Art Creating Society at the Museum of Modern Art Oxford in 1990, Stephen Willats compelled participants and the audience to contribute their viewpoints on the development of a new vision for art, one that extends its social meaning beyond the institutional territory to which it has traditionally been confined. This statement is an example of his pronounced intention to have his artworks intervene into the functioning of society at large, developing models that provide both critical outlooks and promising perspectives. Willats’ approach is connected to the «interactive communication networks» he creates in contemporary art. He also creates a network between artists and others through the magazine Control he has been publishing since 1969. The magazine’s title should be read in the sense of «agency» and «interaction» and not in the authoritarian sense beloved of the critics of cybernetics, as historians like Andrew Pickering pointed out.
Schlagwörter
institution, contemporary art, network
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-033-07267-l
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
ALLEN, Jamie, Bernhard GARNICNIG und Lucie KOLB, 2019. ‚Counter-conscious’ Ways of Life. In: Stephen WILLATS (Hrsg.), Artwork as Institution. Zürich: Brand-New-Life. S. 5–7. ISBN 978-3-033-07267-l. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4466