Förderung von Lerngelegenheiten in Praktika zum Mathematikunterricht durch die Vermittlung von Kernelementen des fachspezifischen Unterrichtscoachings
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2012
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Hascher, Tina
Neuweg, Georg Hans
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Forschung zur (Wirksamkeit der) LehrerInnenbildung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
181-193
Patent number
Publisher / Publishing institution
LIT Verlag
Place of publication / Event location
Wien
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Empirische Studie zur Wirksamkeit einer Intervention bei Praktikumslehrpersonen zur Einführung Elementen des fachspezifisch-pädagogischen Coachings bei der Unterrichtsbesprechung mit Lehrerstudierenden im Praktikum.
Keywords
Lehrerinnen- und Lehrerbildung, Interventionsstudie, Coaching
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-643-50400-5
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
Waldis Weber, M., Staub, F., Futter, K., & Schatzmann, S. (2012). Förderung von Lerngelegenheiten in Praktika zum Mathematikunterricht durch die Vermittlung von Kernelementen des fachspezifischen Unterrichtscoachings. In T. Hascher & G. H. Neuweg (eds.), Forschung zur (Wirksamkeit der) LehrerInnenbildung (pp. 181–193). LIT Verlag. http://hdl.handle.net/11654/12320