Now you see me: a quantitative study on the effects of ad blocker usage on users’ brand perception

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Marketing and smart technologies. Proceedings of ICMarkTech 2020
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
699-708
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Singapore
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
An increasing amount of Web users is turning to ad blockers to avoid ads, which Web users perceive as annoying, an invasion of privacy, or as slackening their Web experience. Ad blocker users still encounter online advertising on their Web journey although using ad blockers. While there has been significant research into factors driving ad blocker adoption, the effects of online advertising on brand perception for ad blocker users are not well understood. To approach this white space, we conduct an online survey. We build two groups, ad blocker users and non-users. We then check for significant differences in likeability toward and perceived positive image of the brands the groups saw online ads. In our analysis, we did not find any significant difference neither in the first nor in the second variable between ad blocker users and non-users for when they see online advertising. We conclude that ad blocker users remain interesting targets for advertisers.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
2020 International Conference on Marketing and Technologies (ICMarkTech 2020)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-981-33-4182-1
978-981-33-4183-8
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
STALLONE, Valerio, Anna ROZUMOWSKI, Amelie PELKA, Dominik REISIG und Claire PANKRATZ, 2021. Now you see me: a quantitative study on the effects of ad blocker usage on users’ brand perception. In: Álvaro ROCHA, José Luís REIS, Marc K. PETER, Ricardo CAYOLLA, Sandra LOUREIRO und Zorica BOGDANOVIĆ (Hrsg.), Marketing and smart technologies. Proceedings of ICMarkTech 2020. Singapore: Springer. 2021. S. 699–708. ISBN 978-981-33-4182-1. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43366