Social Media - Analyse der Generation Z

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2022
Typ of student thesis
Bachelor
Course of study
Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Place of publication / Event location
Olten
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Helvetia Versicherungen Schweiz, St. Gallen
Abstract
Infolge des veränderten Medienverhaltens der Generation Z und dem Wunsch nach einer digitalen Vernetzung mit der Versicherungsgesellschaft, ist es sinnvoll, die Social-Media-Strategie einer Versicherungsgesellschaft, den Bedürfnissen dieser Generation auszurichten. Vor allem durch die Lancierung des neuen Jugendversicherungsprodukts von Helvetia lohnt es sich, die bestehende Social-Media-Strategie anzupassen, um die Zielgruppe kanalgerecht anzusprechen. Aus diesem Grund wird in der vorliegenden Arbeit die Generation Z, die passenden Social-Media-Kanäle sowie der richtige Content untersucht.
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Wiederkehr, S. (2022). Social Media - Analyse der Generation Z [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41562